Як повідомляє Нова українська школа, міжнародна організація ЮНЕСКО провела дослідження, яке вивчало, як війна впливає на ментальне здоров’я українських підлітків. У ньому взяли участь понад 100 школярів з різних регіонів України, які провели опитування серед своїх однолітків. Метою було з’ясувати, які цінності та життєві сенси є найважливішими для молоді в умовах війни. У результаті було визначено, що більшість підлітків відзначають важливість соціальної підтримки та відчуття турботи з боку оточення, пише IZ.
Учасники дослідження проводили опитування в своїх навчальних закладах і сусідніх школах. Загалом у проєкті взяли участь понад 23 тисячі учнів. Результати показали, що 95% опитаних мають людей, які про них піклуються, що свідчить про високий рівень соціальної взаємодії серед української молоді. Однак лише половина школярів приділяє достатню увагу своєму ментальному здоров’ю. Найменше звертаються по допомогу ті, хто належить до вразливих категорій: учні з інвалідністю, внутрішньо переміщені особи та представники малозабезпечених сімей.
Міністерство освіти України залучається до підтримки психологічного здоров’я школярів, впроваджуючи додаткові програми з підготовки спеціалістів у цій сфері. Станом на 2025 рік у школах працює близько 20 400 психологів, що становить 83% від необхідної кількості. Також понад 73 тисячі педагогів уже пройшли спеціальне навчання з надання першої психологічної допомоги під час війни. Ці заходи спрямовані на створення безпечного середовища для дітей, які переживають наслідки воєнних подій.
Дослідження продовжуватимуть, аби знайти нові способи підтримки школярів у складних умовах. Одним із напрямів роботи стане надання молоді додаткових знань щодо психологічного здоров’я та залучення її до процесу ухвалення важливих рішень у громадах. Експерти наголошують на необхідності створення освітніх ініціатив, які допоможуть школярам справлятися зі стресом і почуватися впевненіше в майбутньому.
Нагадаємо, раніше ми писали, що педіатр Євген Комаровський розповів, як гаджети затримують розвиток мовлення у дітей