30 грудня 2024 року Туреччина здійснила перший політ нового навчально-бойового літака Hürkuş-II, який позиціюється як конкурент бразильського A-29 Super Tucano. Про це повідомляє IZ з посиланням на The Aviationist. Літак демонструє передові технічні рішення та має потенціал для використання як на внутрішньому, так і на міжнародному ринку.
Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helal! 🇹🇷
— Türk Havacılık Uzay Sanayii (@TUSAS_TR) December 30, 2024
Pilotlarımızın eğitimi için Hava Kuvvetlerimize teslim edilecek olan HÜRKUŞ uçuşunu başarıyla tamamladı.
✅6.500 feet irtifa
✅140 knot hız
✅20 dakika uçuş süresi
Hedeflerimize doğru emin adımlarla ilerliyoruz. ✈️ pic.twitter.com/12ZU8hPqoP
Генеральний директор TAI проф. доктор Темел Котіл оголосив, що вартість двох літаків HÜRKUŞ становить 50 мільйонів євро.
Hürkuş-II оснащений удосконаленою композитною конструкцією, що зменшила його вагу, а також потужним турбогвинтовим двигуном PT6A-68T. Особливою перевагою є новітня авіоніка та сучасне обладнання кабіни, розроблене турецькими виробниками. Ці характеристики підвищують ефективність літака у виконанні різних завдань.
Загальні характеристики
- Броньована конструкція
- Системи самозахисту
- Сумісна цифрова кабіна з нічним баченням
- Передові авіонічні системи
- EO/IR візуалізація та система націлювання
- Передача даних і відео в реальному часі
- Можливість цифрового безпечного зв’язку
Можливості |
---|
Бомби загального призначення |
Національні боєприпаси (HGK-3, KGK-82, CİRİT, UMTAS) |
Гарматні системи 12,7 і 20 мм |
2,75-дюймові ракетні варіанти |
Міжнародний асортимент боєприпасів з лазерним наведенням |
Навчальні бомби (BDU33 і MK106) |
Зовнішні паливні баки |
Відповідно до контракту, Hürkuş-II буде поставлений у турецькі повітряні сили у кількості 55 одиниць. Перші 15 літаків заплановано передати вже у 2025 році, решта — до 2027 року. Окрім основної функції навчання пілотів, літак призначений для виконання місій з розвідки, спостереження та підтримки операцій на землі.
Hürkuş-II стане конкурентом таким моделям, як швейцарський Pilatus PC-7 та бразильський Embraer A-29, і має потенціал зайняти свою нішу серед країн, які стикаються з регіональними конфліктами чи завданнями боротьби з повстанцями.