Пил від гальм чи вихлоп: що більш небезпечно для людини?

Ботченко НадіяЗдоров'я17 Лютого 2025155 переглядів

Щороку забруднення повітря забирає мільйони життів, і ми звикли звинувачувати дизельні вихлопи в цьому. Як повідомляє IZ з посиланням на Science Alert, нові наукові дослідження дають підстави для перегляду цього уявлення. Виявляється, що пил від зносу гальмівних колодок може бути набагато шкідливішим для нашого здоров’я. Цей тип забруднення, який належить до категорії “неелектричних викидів”, вже став основним джерелом забруднення від транспортних засобів у багатьох європейських країнах, і його рівень поступово перевищує забруднення, яке виникає через вихлопи. Проте пил від гальм до цього часу не підлягає жодному регулюванню, хоча його шкідливий вплив на здоров’я вже давно доведений.

В експериментах, що проводилися в лабораторіях, були проаналізовані впливи пилу від гальмівних колодок і дизельного вихлопу на клітини, схожі на легеневу тканину людини. І результати стали шокуючими — пил від гальм набагато сильніше пошкоджував клітини, ніж вихлопні частинки. Це свідчить про те, що пил від гальм може підвищити ризик розвитку серйозних захворювань легенів, таких як рак, астма або хронічні обструктивні хвороби. Водночас зменшення міді в гальмівному пилу здатне знизити його шкідливість, що є важливим кроком у напрямку покращення здоров’я.

Цікаво, що зазвичай ми вважаємо безасбестові органічні гальмівні колодки, які замінили азбестові, менш шкідливими для здоров’я. Однак саме пил від таких колодок виявився найбільш токсичним серед усіх видів пилу, включаючи пил від дизельного вихлопу. Це відкриття підкреслює важливість зміни матеріалів, з яких виготовляються гальмівні колодки, а також необхідність розробки нових регулювань для зниження рівня забруднення, що виникає через знос цих деталей.

Теоретично, з переходом на електричні автомобілі, ми могли б очікувати значне зменшення рівня забруднення, адже вони не викидають шкідливих газів, як дизельні чи бензинові машини. Проте, електричні авто через свою більшу вагу можуть навіть створювати більше пилу від зносу гальм та шин. Тому навіть з новими стандартами Євро 7, що вступають у дію в 2026 році, питання забруднення від гальмівного пилу залишається актуальним. Рішенням може стати не тільки обмеження викидів пилу, але й нові технології та матеріали, що дозволяють знизити рівень цього забруднення.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, коли користь від медитації стає тягарем для психіки.

Залишити коментар

Останні новини

Follow
Sidebar Search
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...