Штучний інтелект і автоматизація вже стали невід’ємною частиною розвитку бізнесу в усьому світі, і їх вплив зростатиме з кожним роком. Як повідомляє IZ з посиланням на Technology Magazine, всесвітній економічний форум опублікував доповідь, в якій прогнозується, що до 2030 року штучний інтелект та автоматизація змінять 86% компаній. І хоч багато людей бояться, що ці технології знищать робочі місця, дослідження показують, що AI може стати фактором створення нових вакансій. Прогнозується, що штучний інтелект і автоматизація принесуть 170 мільйонів нових робочих місць, але в той самий час 92 мільйони позицій можуть бути заміщені або змінені.
AI розвивається з неймовірною швидкістю, і особливо швидко зростає популярність генеративного штучного інтелекту, зокрема завдяки ChatGPT. Вкладення в цю технологію зросли вісім разів за останні два роки. Однак швидкість впровадження AI в різних галузях різниться. Технологічні компанії активно впроваджують нові рішення, тоді як будівельні компанії та країни з низьким доходом не встигають за темпами змін. Технології, зокрема AI, відкривають нові можливості для працівників з меншою кваліфікацією в таких професіях, як бухгалтерія, медсестринство та освіта, надаючи їм змогу виконувати складніші завдання.
Крім того, цифрові технології стають основною рушійною силою змін. Згідно з доповіддю WEF, розширення доступу до інтернету та нових технологій є головним фактором, який визначить трансформацію бізнесу в найближчі роки. 60% роботодавців очікують, що це дасть новий імпульс для розвитку. Проте разом із цими змінами виникає й проблема застарілих навичок. Оскільки технології постійно змінюються, 39% навичок, необхідних зараз, стануть неактуальними до 2030 року. Це ставить перед роботодавцями нове завдання — постійно інвестувати в навчання та розвиток своїх працівників.
Навчання та розвиток стають пріоритетом для більшості компаній, зокрема Siemens, яка вклала понад 442 мільйони євро в підвищення кваліфікації своїх співробітників. Більше 85% роботодавців вже планують інвестувати в розвиток навичок своїх працівників. Крім того, нові ролі, пов’язані з технологіями, такими як спеціалісти з великих даних, фахівці з AI та інженери в галузі відновлювальної енергетики, набирають популярності. Водночас зростає попит на спеціалістів у сфері медичної допомоги, таких як медсестри та соціальні працівники, що свідчить про збільшення потреби в людських ресурсах у таких секторах.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, як гуманітарні науки допомагають зберігати саморозвиток в епоху штучного інтелекту.