Индустриалка - новости Запорожья

Видео, Запорожье, Фоторепортаж
“Запоріжсталь” оновлює парк тепловозів — старі перетворює на нові
Поделиться

На “Запоріжсталі” ремоторизують старі тепловози, які пропрацювали тридцять і більше років

Таким чином на комбінаті “Запоріжсталь” оновили вже шостий за рахунком тепловоз.

Для порівняння наведемо дані про “Укрзалізницю”. На сьогодні понад 90% рухомого складу “Укрзалізниці” фактично являють собою металобрухт, експлуатація якого несе пряму загрозу життю машиністів та пасажирів. Локомотиви спалахують, а потяги зходять з рейок.

У відповідь на запит журналістів в “Укрзалізниці” повідомили, що майже 93% локомотивів мали бути зписані ще у 80-х, 90-х та на початку двохтисячних років. Але їх досі експлуатують. Тож не випадково на “Укрзалізниці” трапляються нещасні випадки з летальними наслідками.

Таким був тепловоз до реконструкції

Таким був тепловоз до реконструкції і…

Таким він став після оновлення

… таким він став після оновлення

Таке, як на «Укрзалізниці», не може собі дозволити підприємство з металургійним виробництвом. Тож на “Запоріжсталі” системно й планомірно оновлюють рухомий склад залізничного транспорту. Причому, водночас з оновленням тепловозів економлять значні кошти.

Якщо купувати новий тепловоз, то коштуватиме він близько 50 мільйонів гривень. А якщо оновлювати — тобто ремоторизувати, то це коштуватиме 5-7 мільйонів. І тепловоз після такої реконструкції буде як новий. Працюватиме ще 30 років.

Александр Мироненко в локомотивном депо "Запорожстали"

Сьогодні, 13 січня, ремоторизований тепловоз у локомотивному депо комбінату оглянув генеральний директор “Запоріжсталі” Олександр Мироненко. Він подякував працівників депо та всіх допоміжних служб за добре виконану роботу. Цікавився технічними характеристиками оновленого залізничного велетня. Звісно, й про економіку мова йшла.

— В першу чергу я хотів би висловити вдячність колективу, який займався реконструкцією цього тепловоза, його ремоторизацією. Тому що насамперед це заслуга запоріжсталівців, — сказав в інтерв`ю “Індустріалці” генеральний директор “Запоріжсталі” Олександр Мироненко. — Це свідчить про те, наскільки наша команда може ефективно реалізовувати такі проекти. До того ж, в рамках урізаного фінансування та тотальної економії.

Унікальність цього тепловозу полягає в тому, що фактично ми зробили його своїми руками, для потреб комбінату. І це вже шостий тепловоз, який ми ремоторизували. П`ять попередніх були реконструйовані на інших підприємствах-підрядниках. А цей ми зробили самі. І я впевнений, що він працюватиме ефективно.

Подальша ремоторизація тепловозів залежатиме від коштів на ремонт. Плануємо повернутись до питання ремоторизації наприкіці першого кварталу. Як мінімум, ще один тепловоз плануємо зробити у 2020 році.

Директор з транспорту та логістики “Запоріжсталі” Олег Адаманов розповів, що оновлений тепловоз вже пропрацював 35 років. І тепер ще працюватиме 20-30 років. На його реконструкцію було витрачено близько 7 мільйонів гривень. Якщо купувати новий тепловоз, то він коштуватиме 50 мільйонів. Тобто на “Запоріжсталі” зі старого тепловоза зробили теж новий. Але у 7 разів це обійшлось дешевше.

Зручною стала кабіна тепловозу

Начальник локомотивного депо “Запоріжсталі” Сергій Кузнєцов додав, що при реконструкції тепловозу замінили всі його основні системи. А головне — замінили “серце” тепловоза, його двигун. Замість старого поставили новий американський. Його переваги перед старим значні. На 10 відсотків менше витрати дизельного палива. Вдвічі менші витрати мастила. На 50 відсотків зменшено викиди в атмосферу.

Олександр Мироненко оглянув оновлений тепловоз

Готовий вирушити у рейс

Перед першим рейсом

ВІДЕО. Ремоторизований тепловоз — яким він був і яким став

Фото: Дмитро Шилін та Євген Требухін

Відео: Дмитро Шилін

Читайте також: В Запорожье обсуждали, как надо «лечить» тепловозы


Комментарии читателей