Індустріалка - новини Запоріжжя

Запоріжжя, Фоторепортаж
Без бензину: велосипеди в запорізьких магазинах ще є, але прогнозується дефіцит
Поделиться

Чи може велосипед у Запоріжжі стати альтернативою автомобілю

Гігантські черги на заправках, неминуче здорожчання пального в поєднанні з лагідною травневою порою здатні наштовхнути на ідею: а чи не пересісти на велосипед?

Без бензину

Підготовка до можливого варіанту

«Індустріалка» вивчала ситуацію і виясняла думки запоріжців. 

Соня, пересувається містом на машині:

— Коли я заправила своє авто 20 літрами газу і заплатила 750 гривнь, то мало не заплакала. Та навіть заплакала.

Тож думки про велосипед заходять, особливо останнього місяця. Тим більше, що я прихильник здорового, активного способу житя. Жодне літо без роликів не минає, брала велосипеди напрокат на Хортиці. Тепер хочеться дізнатися ціну, аби теж взяти напрокат та їздити вже містом. 

Що ж, пробуємо дізнатися.

Вибір, чесно кажучи, виявився мінімальним. Зробивши кілька дзвінків, отримали всього одну реальну пропозицію – 200 гривень на день.

— А якщо Соня захоче їздити на орендованому велосипеді, скажімо, ціле літо, чи зможе вона розраховувати на скидку? – запитали ми люб’язного надавача майже унікальної послуги.

— Ми так далеко не зазираємо, зазвичай велосипед беруть не більше, ніж на день.

Чому так – майже без прокату і без попиту на нього – пояснили у веломагазині, куди ми зателефонували в ході підготовки публікації.

— Нерентабельно, от прокати і позакривались, — чітко оцінили ситуацію.

— Чому ж нерентабельно?

— Немає культури ставлення до велосипеда. В Європі туристи беруть напрокат, їздять. А в нас клієнти камеру можуть замінити на б/у замість нової з антипроколом.

— ???

— Який прибуток буде з того, що даєш у користування велосипед за 700-800 доларів, а до нього ставлення, як до 100-доларового. Прокат роликів коштує 40 грн/година, а скільки тоді брати за велосипед? 100 гривень хіба що в жвавому туристичному місці. 

А якщо платити за прокат ціле літо, то за ці гроші можна купити собі новий велосипед. Або докласти – і євробляху для випендрьожу. Чи за 10-15 тисяч електросамокат – і педалі не крутити.

— А велосипед скільки коштує?

— Якісний від 300 доларів.

Без бензину

Крутити педалі можна і гонорово  

Юрій, пересувається містом на велосипеді:

— Я відпрацював, а пенсію дали 1900 гривень. Потім сяк-так підвищували, останню отримав 2040. Так що купити велосипед мені допомогли, років три-чотири тому. З того часу і їжджу. І в дитинстві, звичайно, катався.

А ви помітили, що всі веломагазини на проспекті позакривалися? – запитав наш співрозмовник з аналогічного магазину на другорядній вулиці.

— Чесно кажучи, ні. Чому ж позакривались?

— Жодного немає рентабельного.

— Невже так печально, адже, здається, все більше запоріжців їздять на велосипедах.

— Не їздять. У Берліні ще 2015 року провели просте дослідження – стали на центральному перехресті й за годину порахували кількість велосипедистів, що там проїхали. Їх виявилось 1411. За годину. А в нас за тиждень набереться на перехресті стільки велосипедистів?

— Вражаючий приклад.

Без бензину

У Запоріжжі європейську насиченість двоколісним транспортом можна побачити хіба що раз на рік – на велодень

Максим, пересувається містом на машині й на велосипеді: 

— Я їздив би на роботу велосипедом кожного дня, якби не проблеми з греблею (про цю болючу для запорізьких велосипедистів ситуацію, коли не знаєш, пропустять тебе через мости і греблю Дніпрогесу чи ні, ми писали тут).  А так більше їжджу на машині. Хоча мрію пересісти на велосипед – завдяки йому всі ці діла з животом прибираються.

Ні ажіотаж з бензином, ні потепління не призвели до напливу покупців, — розказали нам у двох запорізьких веломагазинах, з надією назвавши це всього лише «затримкою» підвищеного попиту. Втім, наша розмова в одному з цих магазинів раз у раз переривалася візитами покупців, а особливо – телефонними дзвінками.

— Не встигаємо відповідати на дзвінки, — пояснив продавець Володимир. – Люди цікавляться, купують. З усієї країни  телефонують — західні, центральні регіони активні. Запоріжці також, до нашої майстерні черга. 

— А є що продавати?

— Усе, що продаємо, було закуплене до війни. В Україні виробництва велосипедів зараз немає. Комплектуючі привозили з Китаю і тут складали.

— Тепер не везуть?

— Наші постачальники (вони з Одеси і Києва) нічого не говорять. У березні в київський завод Ardis влучила ракета. На його складах 10 тисяч квадратних метрів палали у вогні.

Без бензину

Пожежа на складах заводу Ardis

Тут, у Запоріжжі, теж думаєш, щоб до тебе на склад не прилетіло. Клієнти з інших регіонів, знаючи про близкість фронту до міста, коли дзвонять, то уточнюють, чи працює в нас пошта, чи відправляємо товар.

Ми зменшили кількість співробітників, набирати немає сенсу – робота то є, то може не бути. Нас четверо – один новий, один постійний і двоє то працюють, то чергують у теробороні. 

— Який товар зараз ходовий?

— Здебільшого беруть велосипеди середнього рівня – 8 тисяч.

Триколісні вантажні були популярні в селі, для тамтешніх дідусів купували. Зараз продаємо те, що лишилось. 

Без бензину

Цей хіт продаж у хазяйстві ще й як пригодиться

— Гаразд, купила людина велосипед за 8 тисяч. Техобслуговування теж потрібне, у скільки воно обійдеться?

— Як правило, це робиться раз на сезон. Хоча все залежить не від терміну експлуатації, а від пробігу.

Кирило, пересувається містом на таксі:

— Є думка про електровелосипед — екологічний транспорт, на природу можна вибиратись. Та поки в роздумах: раптом доведеться від’їжджати?

Його ціна 1000-1500 доларів, через неї також у роздумах. Отож, поки це у мене мрія.

Є така штука як електронабір, — розказав продавець Володимир. – Ми його можемо поставити на будь-який велосипед і зробити зі звичайного велосипеда електровелосипед. Батареї для набору також везли з Китаю, а тепер, схоже, нічого не надходить. Тому насувається проблема з батареями. 

Без бензину

Велосипед з електронабором

Яна, пересувається містом на маршрутці:

— Думки про велосипед не виникають. Маршрутка, якою їжджу на роботу, цілком влаштовує. Проїзд 8 гривень, поки не підняли. Так що ні, не задумуюсь, а от у дитинстві на велосипеді їздила.

Підсумовуючи ситуацію на ринку велотоварів, продавець Володимир відзначив таке.

— Усе, що зараз продається, було закуплене до війни. На сезон запаси є, тож дефіцит наразі відсутній. Проблема, гадаю, виникне восени. А далі вона наростатиме як сніговий клубок. 

Без бензину

Пам’ятка велосипедиста

Автор: Михайло Семеренко

Фото Олександра Прилепи, автора, ДСНС

Читайте також: Кількість маршруток у Запоріжжі може зменшитися

Читайте наші новини на сайті zprz.city

 


Комментарии читателей