Индустриалка - новости Запорожья

Запорожье, Фоторепортаж
На запорізькому підприємстві вагони перекидають з ідеальною точністю
Поделиться

На ПрАТ «Запоріжкокс» реконструювали вагоноперекидач для розвантаження вугілля

У вуглепідготовчому цеху (ВПЦ) ПрАТ «Запоріжкокс» завершили реконструкцію вагоноперекидача №2. Це спеціальна споруда для механізованого розвантаження вагонів. Вагоноперекидач був введений в експлуатацію ще у 1986 році.

У вуглепідготовчому цеху (УПЦ) ПрАТ «Запоріжкокс» завершили реконструкцію вагоноперекидача №2. Це спеціальна споруда для механізованого розвантаження вагонів.

Роботи з реконструкції стартували в 2019 році. На час ремонту вугілля вивантажували одним вагоноперекидачем. За словами виконуючого обов’язки старшого майстра ВПЦ Тимура Яневича, це сильно уповільнювало роботу.

Тимур Яневич

— Під час ремонту всі вугільні концентрати вивантажувалися одним вагоноперекидачем. Він працював практично цілодобово. Доводилося підлаштовувати ремонти, жертвувати вивантаженням вугілля, вагони затримувалися і завод втрачав на цьому гроші. Зараз, коли працюють два вагоноперекидача, в 2 рази збільшилося вивантаження вагонів за добу. Якщо раніше ми вивантажували в середньому за зміну (12 годин) близько 20 вагонів, то тепер вже 60-65. Відповідно, за добу близько 100-130, — розповів Тимур Яневич.

Принцип роботи вагоноперекидача досить простий. Вагон заїжджає в пристрій, затискається. Після цього машиніст за допомогою пульта дистанційно перевертає вагон. Вугілля з нього висипається прямо в приймальний бункер. Потім вугілля відправляють або на відкритий вугільний склад, або одразу у виробництво. За процесом вивантаження стежать два машиністи, а також бригадир.
Як розповів Тимур Яневич, до реконструкції вагоноперекидач був розрахований на великі 100-тонні вагони. Зараз таких вагонів вже немає — їх замінили 70-тонні. Через ці невідповідності вивантажувати вагони було довго та незручно.

— Вагоноперекидач вкоротили. Тепер він ідеально підходить під розмір вагону. Це допомогло збільшити швидкість вивантаження, а також істотно зекономити електроенергію за рахунок менш потужного двигуна, — розповів Тимур Яневич.

За словами начальника виробничого бюро виробничого відділу ПАТ «Запоріжсталь» Григорія Ткалича, вуглеприйом — це початок технологічного процесу, і він повинен йти безперебійно.

Григорій Ткалич

— Для того, щоб почати виробництво коксу, потрібно отримати вугілля. Нам везуть вугілля з України, США, Канади, Колумбії, Австралії та інших країн. Це вугілля вивантажуються на «Запоріжкоксі». Наприклад, сьогодні у нас 170 вагонів, які потрібно вивантажити і повернути назад на залізницю.

Тому наше головне завдання — в максимально короткий термін вивантажити вугілля, викласти його у відповідності з шіхтовочною маркою і повернути очищені вагони на під’їзну колію «Укрзалізниці». За перепростій вагонів потрібно платити. Тому реконструйований вагоноперекидач і був так потрібен. Він дозволяє рівномірно вивантажувати вагони і покращувати наші цільові показники з економії коштів, — зазначив Григорій Ткалич.

вугілля

Інвестиції ПрАТ «Запоріжкокс» в реконструкцію вагоноперекидача склали 56,2 млн грн. Нове обладнання виготовив завод «Дніпроважмаш». В ході реконструкції замінили ротор, дробарно-фрезерні машини, а також електрообладнання.

Читайте також: Запорізький електромонтер отримав звання «Батько року»


Комментарии читателей