Индустриалка - новости Запорожья

Запорожье, Фоторепортаж
На "Запоріжсталі" 87-річницю святкує управління, на якому тримається виробництво — фото
Поделиться

Управління залізничного транспорту ПАТ «Запоріжсталь» відзначає 87-му річницю з дня заснування

У серпні 2021 року управління залізничного транспорту ПАТ «Запоріжсталь» святкує 87-му річницю з дня заснування. Початком роботи управління вважається 1934 рік, коли на «Запоріжсталі» з’явилася перша залізнична станція — «Заводська експлуатація».

На сьогодні управління залізничного транспорту — це найбільший підрозділ комбінату «Запоріжсталь», яке забезпечує безаварійний та безпечний рух залізничного транспорту. На його безперебійній роботі тримається все виробництво.

— Головна мета управління залізничного транспорту — доставка сировини для виробництва та вивіз готової продукції, а також забезпечення внутрішніх і технологічних перевезень. Стабільну роботу управління забезпечує системна робота, пов’язана з модернізацією обладнання і професійним навчанням персоналу. Залізничники «Запоріжсталі» — це новатори у багатьох процесах, — зазначив директор з транспорту та логістики ПАТ «Запоріжсталь» Олег Адаманов.

управління

Одним із головних досягнень управління залізничного транспорту за останні роки є програма з ремоторизації тепловозів. Вона передбачає заміну старого дизеля на новий та повне перезавантаження системи тепловоза. Завдяки ремоторизації залізничники отримують оновлені локомотиви, які за своїми техніко-економічними показниками у 6 разів дешевші, ніж придбання нових.

управління

Комбінат «Запоріжсталь» — це одне з перших підприємств України, яке почало реалізацію масштабного проєкту з ремоторизації тепловозів. Залізничники комбінату першими освоїли даний вид ремонту власними силами на базі власного локомотивного депо. На досягнутому ми не збираємося зупинятися, в цьому році ми плануємо ремоторизувати тепловози серії ТЕМ. Ці роботи ми теж будемо проводити власними силами, — розповів Олег Адаманов.

Всього «Запоріжсталь» в партнерстві з Миколаївським і Запорізьким тепловозоремонтними заводами ремоторизував п’ять тепловозів серії ТГМ-4. Шостий локомотив на комбінаті ремоторизували власними ресурсами. Зараз у локомотивному депо комбінату тривають роботи з ремоторизації тепловоза серії ТЕМ.

управління

Економія та екологічність

На базі локомотивного депо управління залізничного транспорту реалізуються і проєкти, направлені на економічність та екологічність. Один із останніх реалізували в цеху ремонту рухомого складу. Він полягає в очищенні та повторному використанні моторного масла.

управління

управління

Ми постійно намагаємося оновлювати наше обладнання. Нещодавно запустили в роботу установку для очищення моторного масла. Масло, яке використовується в двигунах тепловозів, під час експлуатації втрачає свої якості, тому необхідна його регулярна заміна. Щомісячно близько 2,5 — 3,5 тонн масла ми утилізували, як небезпечні відходи. Зважаючи на такі великі обсяги відходів, ініціативна група залізничників вирішила розробити проєкт з очищення цього масла та повернення його назад у роботу. Для цього придбали спеціальний сепаратор для очищення масла, силами цеху його встановили, налаштували, запустили в роботу. Тепер нам вдається очищати забруднене масло та повертати його в роботу для використання тепловозами. Цей проєкт дозволяє зменшити екологічне навантаження на промисловий майданчик та суттєво економити кошти — близько 100 тис. гривень на місяць, — розповів начальник локомотивного депо управління залізничного транспорту Сергій Кузнєцов.

управління

Важливі не лише локомотиви, а й колії

Щоб безперебійно поставляли сировину для виробництва і вивозити готову продукцію необхідні не лише сучасні локомотиви, а й справні залізничні колії. За їх станом щоденно слідкують робітники цеху поточного утримання та ремонту колій. При виникненні аварійних ситуацій чи несправності колії монтери оперативно усувають їх.

управління

Звичайно, і цей цех не обходиться без модернізацій. Про них розповів начальник ділянки цеху поточного утримання та ремонту колій Сергій Рожицький.

— Останнім часом у нас була проблема з тим, що при взаємодії верхньої будови колії з рухомим складом виникали динамічні навантаження. На кривих ділянках залізничної колії ці навантаження зростають. Відповідно, рейкошпальна решітка швидко зношується та виходить з ладу. Раніше на кривих ділянках колії ми використовували дерев’яну рейкошпальну решітку. Середній строк її служби складав близько 5 років, адже деревина могла гнисти, тріскатися тощо. Тому ми вирішили посилити криві ділянки та з цією метою встановили залізобетонні шпали з типом проміжного скріплення КПП-5к. Тепер механічне зношення на кривих ділянках колії зменшилося в більше, ніж 3 рази, — зазначив Сергій Рожицький.

управління

Нещодавно працівники цеху освоїли ще й нову технологію — наплавлення рейок.

— Нещодавно ми впровадили технологію наплавлення рівних рейок. Вона дозволяє нам зменшувати затрати. Якщо раніше ми купували новий вузол стрілочного переводу, то зараз ми віддаємо зношені рейки з вістряком і хрестовини на наплавлення. Там їх приводять до початкових розмірів, і ми встановлюємо їх повторно, — розповів Сергій Рожицький.

Плани на майбутнє

Впроваджуючи нові технології, управління залізничного транспорту вже будує перспективні плани на майбутнє.

— Наступного року ми плануємо модернізувати центр управління і перевезень. Хочемо створити єдиний диспетчерський центр, який в онлайн-режимі дозволить відстежувати підходи сировини на комбінат на всіх залізничних станціях «Укрзалізниці». Окрім цього, цей диспетчерський центр дозволить контролювати місцезнаходження, пересування та завантаження всього локомотивного парку комбінату. Також завдяки відеонагляду ми зможемо контролювати всі операції, які відбуваються з вагонами. Бюджет даного інвест-проєкту складає близько 150 тисяч доларів. Зараз проєкт знаходиться на етапі захисту, — розповів директор з транспорту та логістики ПАТ «Запоріжсталь» Олег Адаманов.

Ще один напрямок роботи управління залізничного транспорту — професійний розвиток персоналу.

— Дуже велику увагу ми приділяємо навчанню та професійній підготовці наших працівників. Особливо — машиністів та помічників машиніста тепловоза. З цією метою у цьому році ми придбали тренажерний комплекс «Smart train», який дозволяє повністю імітувати керування тепловозом. Цей комплекс адаптували під наші місцеві умови, щоб ефективно відпрацьовувати виконання маневрової роботи. Це, безумовно, підвищить навички управління тепловозом і кваліфікацію наших працівників. Робота в цьому напрямку буде продовжуватися, — зазначив Олег Адаманов.

Зазначимо, що залізничники «Запоріжсталі» успішно реалізують і проєкти державного масштабу. Саме працівники управління залізничного транспорту зробили прорив в історії автоматизації вантажних перевезень не лише України, а й країн СНД.

Офіційним стартом переходу з паперового на електронне оформлення документів при перевезенні вантажів в межах України вважається 1 липня 2011 року. Саме цього дня зі станції «Запоріжжя-Ліве» відправився перший вантаж, який був оформлений на базі електронної системи ПАТ «Запоріжсталь». Таким чином, металургійне підприємство стало полігоном для тестування впровадження електронного перевізного документу при вантажних перевезеннях.

Читайте також: Працівники запорізького підприємства організували своє робоче місце за японською системою

Фото автора та з архіву «Индустриалки»


Комментарии читателей