Индустриалка - новости Запорожья

Возрождение Хортицы, Запорожье, Культура
Чем может привлечь туристов музей судоходства в Запорожье
Поделиться

Почему Запорожью нужен виртуальный музей затонувших старинных кораблей

Национальный заповедник “Хортица” — место с огромным туристическим потенциалом, где можно отдохнуть и пополнить свои знания об истории. Это отметил в эфире программы «День. Тема» на телеканале TV5 заведующий отделом охраны памятников истории, археологии и природы Национального заповедника «Хортица» Дмитрий Кобалия.

Чем может привлечь туристов музей судоходства в Запорожье

— Вже багато років ця тема, як і для мене, так і працівників заповідника і мешканців міста є дуже важливою. На Хортиці потрібно навести лад, виробити інфраструктуру. Тоді це буде дійсно дуже гарне місце з точки зору відпочинку та бізнесу. Це буде вигідно мешканцям міста, мешканцям Хортиці, представникам бізнесу та туристам, — отмечает Дмитрий Кобалия.

заведующий отделом охраны памятников истории, археологии и природы Национального заповедника «Хортица» Дмитрий Кобалия

Напомним, в этом году Национальный заповедник «Хортица» попал в список государственной программы «Большая реставрация». Остров хотят преобразить и сделать максимально интересным и удобным для туристов. В рамках программы планируют реставрировать музей запорожского казачества , Курган единения и «Козацьке коло». В мае в связи с этим состоялась дискуссионная платформы «Хортиця: видатна історія — велике майбутнє», в которой приняли участие известные деятели Украины. Дмитрий Кобалия считает, что такие обсуждения очень важны.

— Дискусія потрібна і важлива. Якщо згадати, у Радянському союзі були паркові зони, які дуже гарно виглядали на мапах чи з космосу. Але вони зовсім не були придатними для використання, бо це був прояв системи і все робилося не для людей. Аби Хортиця не перетворилася у зону радянського типу, треба спілкуватися,

дискутувати, щоб ми зробили те, що дійсно потрібно мешканцям міста, туристам, науковцям, всім, — говорит Дмитрий Кобалия.

Дмитрий Кобалия отметил, что на Хортице необходимо расширить Музей судоходства. Тем более, что уже есть успешный опыт по подъему старинных кораблей.

— Ми можемо пишатися підйомом човнів 18 століття. Цю роботу можна продемонструвати, розказати про історію судноплавства на території України. Ця тема дуже глибока, але зовсім маловідома мешканцям. Ми морська держава, але про морську історію мало що знаємо. Тому всі ці дослідження, які можуть перетворитися на музей судноплавства,- мають перспективи. Для музею судноплавства потрібно збудувати нову будівлю. Такий музей буде унікальним не тільки на теренах України, а й на теренах Східної Європи. Для Запоріжжя це буде дійсно родзинка.

Также Дмитрий Кобалия говорит, что огромное внимание туристов может привлечь виртуальный музей.

— Віртуальний музей дуже важливий, особливо, якщо ми кажемо про підводну спадщину. Ми не можемо підняти всі кораблі, бо їх дуже багато і ми не зможемо забезпечити якісний стан цих пам’яток після підняття. В деяких випадках це можливо, в деяких — дуже важко. Ті кораблі, які ми підіймали протягом 20 років, їх потрібно було підіймати, бо вони руйнувалися і треба було реагувати, — рассказывает Дмитрий Кобалия — А якщо взяти кораблі чи затоплені поселення, їх можна демонструвати шляхом тривимірних моделей. Кожна людина на своєму смартфоні зможе подивитися на ці кораблі, віртуально попірнати і зрозуміти, яка історія має відношення до цієї пам’ятки. Це можливо. Ми маємо вже п’ять моделей і будемо робити ще.

По словам Дмитрия Кобалия, по крайней мере один корабль 18 столетия, который находится в Днепре, можно поднять и включить в экспозицию Музея судоходства. Поскольку, он достаточно хорошо сохранился. При этом он отметил, что поднятие старинных кораблей — это только часть очень сложного процесса.

— Судна взагалі не зберігаються, як щось цільне, можливо, вони зберігаються такими шматками. Потрібно продумувати стратегію, як це підняти. Але найбільш важкою частиною є навіть не підйом, а реставрація та консервація. Мокра деревина — річ, яку дуже важко прогнозувати. Консервація та реставрація такої пам’ятки може тривати 5-7 років і ми не можемо гарантувати що, якась частина деталей судна буде збережена добре. Кожного разу треба підбирати методику консервації. Це процес довготривалий та складний.

Еще Дмитрий Кобалия отметил, что даже процесс реставрации и консервации памятников истории может стать частью музейной экспозиции. Такая практика уже известна в других странах мира.

— Процес консервації та реставрації суден дуже цікавий. Його можна демонструвати туристам, навіть, можна задіяти студентів і дітей для проведення якихось робіт. Наприклад у Данії є музей кораблів вікінгів. В ньому проводять велику кількість воркшопів. Дитина може вивчити, як плести канати, обробляти деревину, конструювати судно. Це дуже цікавий процес, — рассказывает Дмитрий Кобалия.

заведующий отделом охраны памятников истории, археологии и природы Национального заповедника «Хортица» Дмитрий Кобалия

Напомним, что в Запорожье подписали меморандум между Министерством культуры и информационной политики Украины, Запорожской областной государственной администрацией и Группой Метинвест о консолидации усилий в возрождении Хортицы. Этот документ определяет принципы и направления сотрудничества, а также намерения по вопросам культурного, туристического, научного, образовательного и инфраструктурного развития Хортицы.

Читайте также: У Запоріжжі з’явиться екскурсія навколо Хортиці на козацькій чайці


Комментарии читателей